tirsdag 22. januar 2013

Fete bilførere. Et automobilt problem?



Vg kan idag melde at fete bilførere har skyhøy dødsrisiko i kollisjoner. Vi i Falbes Consortium er viden kjent for vår dyptgående kjennskap til farene forbundet hurtigmat og bilisme. Det tok oss årevis med forskningstolkning å komme frem til at akselerasjonen til et legeme er direkte proporsjonal med resultantkraften som virker på legemet, og omvendt proporsjonal med legemets masse. Dette får naturligvis stor konsekvenser for fete bilførere.

Vi har gått bort ifra den eldre tolkningsformel for tolkning av forskningstolkning, fordi vi ser behovet for bedre tolkningsresultater og bruker derfor en revidert tolkningsalgoritme for en ny standard av forskningstolkning. Dette kan virke trivielt, men triviel tolkning er også en del av klassisk forskningstolkning. Men, forskning på forskningstolkning er bare en bitte liten del av all tolkning basert på forskning av forskningstolkning. Den vanskelige biten kommer når man skal tolke resultatene. Dette er en prosess vi har brukt mange år på å forstå. Anvender man dette konsept på riktig måte, kan resultatene bli ekstremt presise. Det er stadig ikke motbevist at vi i Falbes Consortium er best i Norge (og alle andre land) på anvendt forskningstolkning basert på den nye algoritmen.


Det vi kan si, er at dette studiet opprinnelig egentlig kommer fra Japan, og var basert på en studie om tynne mennesker på tråsykkel. Merksnodig nok er ikke dette nevnt av VG's journalister.

Vi har puttet studiet igjennom forskningstolkningsgeneratoren ZeTrexMax300. Det som kom ut var sjokkerende.

Vi har funnet at:

  •  Fete individer kan i noen tilfeller veie mer enn sin bil, og kan dermed ikke kjøre lovlig med tilhenger. Se alltid på vognkortet og egen badevekt før du kjøper bil.

  •  Fete individer kan med stor sannsynlighet bli montert til skistativet. Andre ganger kan skistativet bli montert på fete folk. Dette kan få store konsekvenser i reiselivsbransjen og sågar utelivsbransjen.

  • Fete individer kan påføre ekstra slitasje på passasjersetet, også hvis de sitter i førersetet og/eller passasjersetet og/eller baksetet. Dette kan bekreftes av en ubekreftet historie om en mann med 82 i BMI som sleit ut alle setene i en splitter ny Toyota Avensis i løpet av tre timer. Bilen ble slitt ned til en glattpolert metallplate, som skulle vise seg å bli en del av flykroppen til en boing 747. Nettopp det flyet som tok han til Lanzarote på en ferie samme sommer. Ironisk nok måtte mannen kjøpe tripple economic row-billett (for meget tjukke mennesker), og før flyturen var omme hadde han slitt flyet sønder og sammen. Ingen kom levende fra ulykken som fulgte.


Nils P & Niels

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar